Helsinki Training Company / Facebook
Helsinki Training Company / Facebook
Jalkapallo, salibandy, jääkiekko: treenitehoa-kurssi

Jalkapallo, salibandy, jääkiekko: treenitehoa-kurssi

Kurssi on tarkoitettu erityisesti varsinaisen pelikauden ulkopuolisen kuntoharjoittelun tehostamiseen junioreille. Tavoitteena on antaa positiivinen kokemus harjoittelusta ja samalla opettaa miten erilaisilla harjoitteilla ja kuntoharjoittelun monipuolistamisella voi kehittää kuntoaan huomattavasti tehokkaammin kuin pelkällä lenkkeilyllä. Sopiva rytmi kurssille on kerran viikossa tai joka toinen viikko.

Kussin sisältö:
Ensimmäisellä kerralla osanottajien tavoitteet ja kartoitetaan lähtötilanne. Opetellaan perusasioita juoksuharjoittelusta ja yksittäisestä juoksuharjoitteesta. Lisäksi käydään lämmittelyjen aikana läpi oikeaa juoksuasentoa, ryhtiä, askellusta ja käsien liikettä. Ensimmäisellä kerralla tehdään lajiin ja ikäryhmään sopiva lähtötesti. Kotitehtäväksi annetaan 1-2 harjoitetta muun harjoittelun määrästä, kunnosta ja väliajan pituudesta riippuen.

Seuraavilla kerroilla toteutetaan peruskestävyyden, nopeuden ja sen lisäämisen sekä voiman harjoitteita. Harjoituksen alussa käydään läpi kyseisen harjoituksen merkitys juoksun kannalta. Sen jälkeen tehdään harjoitus. Harjoituksiin kuuluu normaalin peruskestävyyden harjoittelun lisäksi vauhtileikittelyä, voiman hankintaa ylämäkijuoksulla, nopeuden ja juoksuasennon kehittämistä lyhyiden vetojen ja alamäkijuoksun harjoittelulla sekä kimmoisuuden ja koordinaation parantamista hyppyjen ja loikkien harjoittelulla. Harjoituskertojen väliajaksi annetaan tehtäväksi 1-2 itsenäistä harjoitetta ennen seuraavaa kertaa. Harjoitteet monipuolistuvat sitä mukaa kun uusia harjoitteita opitaan. Harjoitukset kirjataan harjoituspäiväkirjaan, jotta samalla opitaan harjoittelun systemaattisuutta ja voidaan arvioida myös kehittymistä.

Viimeisellä kerralla uusitaan lähtötesti leikkimielisessä oman tuloksen parantamiskilpailussa.  Parhaat parantajat palkitaan ja lisäksi kaikki osallistujat saavat muistoksi harjoituspäiväkirjan. Kurssin lopussa kannustetaan osallistujia jatkamaan harrastusta paitsi helposti toteutettavana omana harjoittelu, myös ryhmän yhteisenä toimintana vaikka yhteislenkkeinä sovittuna päivänä osana muuta harjoittelua.

Hinta määräytyy harjoituskertojen ja ryhmäkoon mukaan. Suositeltava ryhmäkoko/ohjaaja noin 10 henkilöä.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Yhteystiedot

Helsinki Training Company Oy,
p.+358 50 361 9425, + 358 50 524 1307
osoite: Kurtinmäentie 5 A, 02780 Espoo
y-tunnus: 2552603-3

Ota yhteyttä

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Sivukartta